Jumpa BFF Ziza, kawan baik dari uni

one of the reason why mrs pip went to KK recently ialah utk berjumpa dgn kawan lama ... aduhai, paling last jumpa dia pun almost 2 years and a half ... punya la lama kan ... dari satu anak, now sudah dua anak ... baru ni lah dpt jumpa ... alhamdulillah, jumpa juga akhirnya ....

since we have not much time untuk lepak2, well you know lah kan, once dah ada anak ni, time anak good mood, so bolehlah lepak lama2, tapi nnt kalau anak bad mood, mmg kita yang mak mak ni pun boleh stress ....

moreover, later mr. Husband pula kena catch up something, so mrs pip and BFF cuma plan untuk jumpa lunch time ja la ... kalau dulu dulu, jangan ckp setakat lunch, kalau dah jumpa siap shopping la, watch movie la, tea time, and all the girl things kan, etc etc etc

so after lunch, we went back to Molly Fantasy to check lil' Iman and mr.Husband ... ziza ni time uni dulu bukan setakat coursemate mrs pip, but my tennis partner ... dia sorang ja lah yg layan my request utk main tennis, kalau ziza tiada, terpaksa lah mrs pip main tennis pukul dinding kan ...

my old bff ziza

this is my old friend , madam ziza ...
dia pun dah ada dua anak, tapi both girls la kan,
opposite dgn mrs pip yang both boys

masa berlalu, tu cerita more than ten years ago kan, kita slalu main tennis together gether ... then now, memasing dah ada family sendiri ... shet is DE now, and as a friend of her, I am very proud for her achievement ... while me, I'm quit my work as an engineer after having a child ... it's a tough decision, but I'm happy become a full time housewife and a mother to my kids ...

my old bff ziza

ni mood chipumpum lil' Amin baik, 
mahu ja dia aunt ziza dukung kan,
kalau bad mood dtg, satu dunia boleh dgr suara dia menangis
very the nyaring tau!

my old bff ziza

ziza cakap mau dukung lil' Amin lama lama,
ambil berkat ... she is hoping she can get pregnant 
for the 3rd time, and hoping to get baby boy ... 

my old bff ziza

ni ziza and her 1st daughter, aleessya ... 
alahai, besar sudah leessya ni ...
next year she turns 7 ...

my old bff ziza

ziza's 2nd daughter still sleep sleep in the car di carpark with her husband,
so tengah tunggu her 2nd daughter, si little Damia ...

my old bff ziza

while waiting tu, kita gambar2 la dulu ...
time ni, lil' Iman pun tengah tidur after penat bermain ...

my old bff ziza

tada! daddy mithali
lil' Iman yang tidur very the silent kan,
and thanx mr.Husband yang jaga lil' Iman while
mrs pip, ziza and lil' Amin go makan2 tadi...

mr.Husband ndak join coz saja mau bagi privacy to us utk
chit chat since lama ndak jumpa ...

ziza belanja lunch di lucy's kitchen, mmg awesome makan di situ ... tapi makan punya pasal, sampai lupa mau snap a pic kan ... maybe nextime insya allah kita snap pic time makan ... 

and bukan setakat dapat makan free, siap ziza bagi hadiah birthday lagi ... yg ni from bath and bodyworks ... mmg awesome la ... ni magnolia, mmg very sweet the smell, i loike!

my old bff ziza

to my friend ziza, thanx for being my friend ... 

as you always said, best friend forever ya! ... 

cheers ... wish to meet you zah some other time again hokey ....

Post a Comment

0 Comments